Čas dobrých skutků

23. 12. 2012 16:10:45
Kdyby mi bylo stále deset a sbírala jsem bobříky, napíši si velkou čárku do seznamu svých dobrých skutků.

Jedním z mých hlavních příspěvků všeobecnému dobru bylo, že jsem si protřídila šatník. Přebrala jsem všechny věci, které nenosím, jejich množství vydalo na celý objem modré Ikea tašky, a odnesla je na diecézní charitu. Pěkné posilko po ránu, skoro jsem to neunesla.

A tak jsem se vydala jako mraveneček s nákladem cestou necestou k Dómskému pahorku. Díky bohu, že stojí na té správné straně města a s mým nákladem jsem se táhla jen asi čtvrt hodiny. Kdo zná litoměřické Dómské náměstí, ví, o čem teď budu mluvit. Všichni mí vrstevníci tam pravděpodobně někdy zavítali, ne zrovna pro náboženské účely. Ale to místo i samo o sobě vysílá takovou zvláštní, klidnou a možná trochu nadzemskopu atmosféru. V zimě jsme tam chodili stavět sněhuláky, v létě si na trávě roztáhli piknik, na Vánoce chodívali na Půlnoční mši a po nocích na procházky. To místo vždycky přitahovalo.

A pak jednoho dne svět dospěl k instalaci kamerových zařízení a tato inovace se dostala i na boží půdu a nějaký velký a zlý pán zakázal vstupu na pozemek mimo vyznačené cesty. Pravděpodobně kvůlu jiným velkým blbcům, kteří tam dělali bordel, doufám, že jim za to zařídili vstupenky do pekla.

Přesto jsem zde udělala dobrý skutek chudým lidem, nebo si tak alespoň můžu připadat. Pak jsem nakrmila labutě a Bůh mě může mít rád. A já z toho mám moc dobrý pocit.

Teď ještě se odhodlat k tomu, udělat dobrý skutek i pro sebe. Ale to přijde po Vánocích. Moje další, snad už poslední, předsevzetí.

Přeju spoustu lásky všem, co mám ráda! A vlastně i všem ostatním.

Jednou, až budeme staří, projdeme si vším, co jsme si tehdy mohli říct.

20111213224836477.jpg

Autor: Martina Žilková | neděle 23.12.2012 16:10 | karma článku: 0.00 | přečteno: 106x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 6.95 | Přečteno: 134 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.78 | Přečteno: 8769 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 426 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 665 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 578 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 55

Sledujte mě dále na Pihovata.cz

Jsem snílek se zálibou v krásných věcech a návodech ke štěstí. Takže mě, prosím, nikdy neberte úplně vážně :)

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...